Weekend

Dags att uppdatera sig kanske..;)

Lite ifrån helgen som gick!

I lördags var det ganska så hyfsat väder, ingen direkt sol men dock uppehåll.
Vi hade haft en kortkväll här kvällen innan så vi bestämde med kusinen som var här då att vi skulle ut på en "skogsmulledag" dan som idag!

Det blev en repris till Klåveröds strövområde....då vi fortfarande har många outforskade stigar kvar att ta oss runt på.

Väl på plats bestämde vi oss för en 5 km runda, när vi kommit oss en bit på denna sträcka hade vi defenitivt behövt en våtdräkt visserligen fanns det plankor utlagda att ta sig fram på sina ställen, men det hjälpte föga...då plankorna låg under vatten  samt utöver det var dom snorhala, men det kändes  tråkigt att behöva vända om eftersom vi redan hade förpassat oss några km!

Men tänkte jag detta här ska väl inte behöva stoppa vår framfart,så jag lurade killarna åt sidan och trodde i min enfald att vi skulle kunna komma runt dom små vattendragen på ett eller annat sätt, istället för att behöva vända om...
Hela den utsvävningen sluta med att vi fick hoppa in i en kohage men först över ett taggtrådstängsel...och det kostade visst några hål i brallan:) (inte mina:)

Det hela slutade med att vi  fick gå tillbaka till ruta ett och välja en annan mindre avslutningsrunda!
I sedvanlig ordning avslutades dagen med korvgrillning....

Undras om man kan dö av korvförgiftning;)) 

Bilder från Lördagen 

image664

Söndagen.....

Ingen munter dag....hade fortfarande behövt den där våtdräkten då det mer eller mindre öste ner här hela dagen och nu börjar det även kännas lite råare i luften!

Tur att man har köpcentran att ta till i dom lägena så man kan få göra av med lite pengar;)

Väl inne på köpcentrat kan man lätt slå ihjäl några timmar, skulle i princip inte ha något speciellt.

Men man är väl inte sämre än man kan ändra sig!

Dagens fynd...blev ett par vardagsstövlar...välbehövligt då jag snart ska iväg på julfest med jobbet inne i Danmark där vi bl.a då  besöker Julmarknaden som ligger inne på Tivolit.
Åh med erfarenhet  sedan tidigare vet jag hur kallt det har varit då vi uppehåller oss nästan  hela dagen utomhus tills det blir kväll och julmaten väntar på någon mysig krog i Köpenhamn. 

Dessa gråa stövlar hitta jag på rea...för endast 400 kr och dessutom varmfodrade med teddy!

image665

 När jag ändå hade spenderbyxorna på var jag tvungen att ha något på huvudet!
Egentligen bär jag aldrig något på knoppen, utan högst ett pannband eller nåt!

Men vem vill inte ha en "HAD"

Haha...kul kul....

Den här kan jag roa mig med en hel kväll då jag ska komma underfund med vilket sätt som kan passa mig bäst!

image666

Valde en modell i svart.
Ganska så lätt att sy en själv då mössan är sydd som en lång tunnel!

image669Här illustreras  alla finurliga sätt man kan bära den på!

image668

Det var allt ifrån mig/ 

image634









  

Kommentaren Sparas
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Det var mycket det här.. Har aldrig hört talas om Had förut, men det ser ut som en bomullsskaf av något slag.. ska du inte ha en stickemössa som hasar bakåt.. det har nästan på alla ungdomar nu ju.. ska du skilja dig från mängden:-D
De där stövlarna var inte helt fel.. gillar, gillar och inte dyra.. va bra för dig.
Ha de nu så bra och var rädd om dig i Danmark.. allt kan
hända i mörkret på Tivoli:-)
Kram kram

Postat av: Anonym

Nytt för mig, testar ordet HAD....aldrig
hört tidigare, tänk va man lär sig av alla
bloggar man läser. Attans vackra bilder du ta´t,
som vanligt med andra ord :-)
Kram Carina

2007-11-26 @ 08:14:49
Postat av: Caroline

Had har jag också...bra när man åker Mc :) Kram

2007-11-26 @ 09:20:11
URL: http://aliceiunderlandet.webblogg.se
Postat av: Mia

Den där "Had:en" var inte alls så tokig! Vilken bra idé... Mycket rörelse har det varit i helgen, ser jag, vad duktig du är på att vara ute och dokumentera. Och lyckliga du som ska på marknad till Tivoli!

2007-11-26 @ 10:03:07
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Vilka härliga bilder från promenaden / skogsmulledagen.
Tänk vad mycket spännande och fint man kan hitta och fota.
Spännande med Had, har aldrig hört namnet förut....
Men verkligen finurligt och kul att kunna bära den på olika sätt.
Och snyggt ser det ut också.
Önskar dig en fortsatt fin dag.
Kram

2007-11-26 @ 13:07:36
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Anki

Snygga stövlar =)
Till kanonpris också, inte illa.

2007-11-26 @ 18:57:22
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Norpan

Fullt upp hela helgen ju!
Hoppas allt är bra och att du får en skön vecka!
Puss och kram

2007-11-26 @ 19:31:35
Postat av: Gunnel

Jag har aldrig hört ordet HAD...men jag har sett folk som har såna. Jag har trott att det var superbrett hårband :O)
Alltid lär man sig något nytt.

Vid den där platsen skulle jag också vilja ta mig promenader...verkar vara ett otroligt fint område. Men korven är jag gärna utan...bara det finns lite kaffe så blir jag nöjd :O)

2007-11-26 @ 20:08:58
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: solgudinna

Det var ju en läcker mössa/hårband.

2007-11-26 @ 23:28:54
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Lillepip

heller aldrig hört Had..men liknar en Bandana,sån man har på sej när man åker hoj..må gott,pip

2007-11-27 @ 08:16:21
URL: http://lillepip.blogg.se
Postat av: Nette

Fina bilder - trots regnet ser det ju nästan ut som sommar ännu! Stövlarna var snygga - såna skulle jag också vilja ha! :)
Kram!

2007-11-27 @ 10:41:18
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Borthy

HADens grundare måste väl ändå vara Axl Rose va?
Jätte bra kap med stövlarna!
Du tar verkligen så fantastiskt fina bilder! Hoppas din vecka fortsätter lika fint som din helg förlöpt! Kram

2007-11-27 @ 18:14:45
URL: http://borthy.blogg.se

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback