♥ Nu ska dom ha ihop pengar till sin"Julfest"

Shit vilken dag...ja skulle ha stannat kvar i sängen!

Idag var det tid för mig att ta ett cellprov, ja roligare saker finns ju, men det som vägde upp det hela var en urtrevlig gynekolog som tog så väl hand om en!

När det kalaset var överstökat, körde jag så  sakteligen ut från lasarettsområdet lite i mina egna tankar.
image624
Måste ju så klart dementera vad jag sa häromdagen att det är trevligt att se polisen ute på våra gator:))

När jag precis lämnat lasarettområdet och kört höger,  dök polisen upp mitt framför mig. På gatan var det razzia, ja gjorde ett trevande försök att få tag i bältet...men det gick inget vidare bra!

10 meter längre fram stod nästa Lisa och vinka in mig till kanten, då släppte jag på bältet och låtsade som om det regna, och trodde  hon skulle gå på det;))

Ja veva ner och den kvinnliga polisen sa, det är körkort och alkotest, aha tänkte jag...och ett litet hopp tändes.....kanske hon inte nämner något om bältet då.

När jag blåst och visat körkort, kom frågan...erkänner DU att du inte hade bälte..????

Ja gjorde ett tappert försök att vinkla upp det med att jag just lämnat lasarettparkeringen, och var i färd med att spänna fast mig, det hjälpte inte för hjulen ska stå stilla.
image624
Men hon fortsatte att ställa frågan ...erkänner DU.....????
Har jag några val, fyllde jag i....
Ja nekar du så blir det rättegång istället.

Hmm, ja det var ju också ett altenativ!

Var bara tvungen att hosta ur mig, har  ni inga bättre saker att lägga era resurser på än att jaga bälteslösa banditer....
För mitt brott kändes ganska harmlöst med tanke på hur resten av staden ser ut!

Men jag minns inte riktigt  vad hon svarade....för jag var måttligt road!

Eftet pappersexercisen var ifylld, skulle jag signera skiten.
Men först gick hon igenom varje rad som klockslag, adress och sen skulle jag bekräfta med min underskrift....

image624
Men detta gav mig en "adrenalinkick", när jag lyfte pennan kände jag darrningar i handen, man blir nervös av sådana här situationer, så jag körde en dialog med mig själv....detta är inget farligt....så "come down"...du ska bara skriva ditt namn;)... JUST DO IT!

Japp där satt den, varpå jag frågade vad kostar det här kalaset då!
1500  riksdaler....det är för tusan stöld.

Liksom hur rimliga är böterna i förhållande till det brottet.....???

Ett brott som inte skadar någon annan, utan endast mig själv..?

Återigen kan man bara konstatera att man är en större brottsling när man kör bil, jämfört med många andra och mycket grövre brottslingar.
image624
Så var det med det, när jag ändå hade spenderbyxorna på mig, så körde jag vidare till Netto och kosta på mig 4 nya chokladmuggar....det kändes som det kvitta att offra ytterligare 59 kr på det:)

image622


Väl hemma fråga sambon om jag inte kunde fått samhällstjänst istället, ja det hade nog varit det lindrigaste;)

Ja det är bara att konstatera att det är sura pengar och man lika gärna kunde kastat dom i papperskorgen!

Säger som räven...det var surt;)

Ja där kunde dagen vara slut, men tvättstugan väntade och jag hade tiden efter en annan "grannkärring"...
image624
Det ena tycks föda det andra för tvättrummet var lämnat i uselt skick.
Inte första gången efter den här hyresgästen heller.

Ingen nyckel till tvättrummet, skitiga maskiner med tvättmedelsrester överallt, luddet satt kvar i torktumlaren, tvättkartonger som ska slängas i sophuset låg slängda på golvet, samt fick jag flytta hennes kvarglömda skitiga kalsonger.
 
Det är tur att man inte gör som man tänker en sådan här dag, för jag hade god lust att ta med mig luddret och prega ner det i den berördes brevlåda när jag passera;)

Ja det låter kanske inte klokt, men denna otursdagen var bara droppen!
image624
Avslutningsvis/

Får jag önska en~~Trevlig Julfest~~ hoppas maten smakar som jag är med på att sponsra;)

image607

Kommentaren Sparas
Postat av: Mia

Näääää, vilken skitdag! Å dessutom har du suttit och jobbat med min blogg, din stackare! Men du ska veta en sak...jag bara ääääälskar den!! Hur ska jag kunna återgälda allt du har gjort? Allt arbete du har lagt ner...oj oj oj! Tack snälla du, det var ett suveränt arbete!

Postat av: Ulla

Din stackare! Jag måste säga att du är grym. Jag har förstått att det är du som ändrat MatMias bloggsida. Jättefin! Framförallt gillade jag bären i headern. Är det svårt att ändra headern? Jag vill också lära mig hur man gör. Ha en bra dag! Kramkram! *Xtra kram för gårdagen*

2007-10-18 @ 08:28:16
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: sanna panna

skrattar lite ,ditt sätt o skriva gör ju så man måste skratta ju.
Men ja kan lugnt säga att jag hade INTE behållt lugnet om en polis hade sagt:ERKÄNNER DU??
Fan tror dom att dom är ??

ja ja hjulen va inte still men det e som du säger ju de finns väl värre saker i varje stad att ta hand om de där som stoppa dej va säkert under utbildning dom brukar sättas på sånna jobb.

Droppen måste iaf vart tvättstugan jag hade blivit HYBRIS ....grrrrr.....

kram på dej

2007-10-18 @ 08:38:17
URL: http://raskan99.blogg.se
Postat av: Anna

Så nedrigt! Och jag håller faktiskt med dig, visst kan snutarna lägga sina resurers på ungdomsvåldet och de som verkligen är IDIOTER i trafiken ist än att kolla om säkerhetsbältet är på... Ta bara tex bilarna som ALDRIG stannar för ett övergångställe...

Hittade hit via Matmia. Undrar bara hur jag ska få bilden över hela headern.

ha en bra dag!
/Anna

2007-10-18 @ 09:33:23
URL: http://www.lilltrollet34.blgog.se
Postat av: Carina

Vissa dagar önskar man att man inte var född,
allt är bara skit och blää!
De som är så bra är ju att dagen efter kan
kompensera skitdagen.....snurrigt? ja men jag
hoppas du förstår vad jag menar!Tvättstugan är ju ett kapitel för sig själv, innan vi köpte huset så fick vi köpa tvättmaskin till lyan, jag höll på bli tokig på alla snuskpellar som huserade där nere, äckligt!
Vädret är ju iallafall strålande idag :-)
Kram Carina

2007-10-18 @ 11:23:14
URL: http://skalet2001.blogg.se
Postat av: Caroline

Lika surt som parkeringsböter....men men då har du kanske lärt dig till nästa gång ;) Häng skiten i en påse på grannens handtag haha. Du ska bara veta vad jag gjort när jag fått nog av slarviga grannar ;) Kram

2007-10-18 @ 11:28:44
URL: http://aliceiunderlandet.webblogg.se
Postat av: Norpan

Herregud vilken dag.
1500 i böter, det är ju verkligen ett rån.
Men bara så du vet så hade det ju kunnat drabba andra också, för om något hade hänt dig när du inte har bälte på dig så hade ju alla som tycker om dig blivit helt förstörda! ;)
Polisen tänkte säkert så, när du blev stoppad ;)
Otroligt omtänksamt isåfall!!!
Hoppas denna dagen blir bättre!
Puss och kram

2007-10-18 @ 14:07:23
Postat av: Anki

Surt!!! Håller med dig. De pengarna hade ju kunnat "slösas" på vettigare sätt.
Undrar om du hade klarat dig i rättegången????
Ibland önskar man att man kunde göra en omstart på dagen.

2007-10-18 @ 16:06:04
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: ejmis

Fy vilken dag du haft! =(

2007-10-18 @ 19:10:26
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Ulla

Om du har lust och ork att hjälpa mig ändra min design, så säger inte jag nej. Meddela mig i så fall när det finns ork. Ingen brådska. Kram!

2007-10-18 @ 20:06:53
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: Caroline cK

Det är ju bara att erkänna inget annat att göra! Men trevligt är det inte!-(

Postat av: Gunnel

Det var en jäkla dag du har haft. Visst är det ofta så att börjar den dåligt...ja då fortsätter det.

2007-10-18 @ 21:16:56
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Carina

Fy sjutton vilken dag :(
Lagar är som sagt till för att följas även i TVÄTTSTUGAN eller hur ;)

2007-10-18 @ 22:07:14
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Nette

1500???? Det var då det jäkligaste!!! Håller definitivt med - har de inget annat att sätta sin energi på? OCH när man läser vilka skadestånd misshandlare och mördare får och jämför det med vad du fick så börjar man ju skratta! Sjukt - det är vad det är! Vilken tur att du hittade muggarna iallafall - såna där dagar känns det genast LITE bättre om man får köpa något trevligt för att pigga upp sig - jag hoppas de hjälpte upp lite även efter besöket i tvättstugan! Kram!

2007-10-19 @ 09:40:06
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: sanna panna

läste nånstans att du va så dukti på fixa till bloggar KAN DU? o hjälpe mej??
:)

2007-10-19 @ 10:01:23
URL: http://raskan99.blogg.se
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Nu du tycks du få extraknäck i alla fall kanske läge att "ta betalt" så du får lite extraklirr i kassan efter den här oturliga dag:-)
Såg på MatMias blogg så fint hon fått.
Poliser.. ja du det är skillnad på vilka uniformerna sitter på.. herre min ge så snopet med allt det här. Gäller att ta på det där bältet direkt innan du sätter pedalen i färdriktningen nästa gång då..
Tvättstugan.. ja du vad ska jag säja.. har skrivit om det innan med skitiga maskiner och dammtussar överallt.. min mammas tvättstuga gör jag ren innan jag börjar tvätta så gott som var gång nu.. Jag fattar inte vad människor har att tänka med.. har de lika skitigt hemma tro.. man undrar.
Ha de nu så fint och hoppas dina dagar blir soliga som här i K-town just nu.. kramar

2007-10-19 @ 13:58:12
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Mia igen!

Oj, oj, oj...vad har jag ställt till med??? En massa extrajobb...bara för att du är så duktig och har gjort det så fint hos mig.. ;-)

2007-10-19 @ 19:13:13
Postat av: Mia

Texten syns bättre i vänstermenyn, så du kan ta bort den på headern, om det är nödvändigt, det är absolut inget som stör, tycker jag! :-)

2007-10-19 @ 20:52:12
Postat av: Caroline

Men fyy på dig din kriminella brud;-)Allvarligt talat.. Borde ju finnas bättre saker att lägga pengarna på än att kolla bältet på dig! 1500spänn...Shiiit! Vilka tråkiga pengar! Vulle bara tacka dig för din supergulliga kommentar i min blogg. Kramar Carro

2007-10-20 @ 09:52:51
URL: http://carolinelanden.blogg.se/
Postat av: Erika

Ärligt, det är väl det enda dom numera klara av. Hur kan man lägga sin energi på bälteslösa förare, när kriminaliteten är så utbredd. Inget man blir förvånad över, för dom är väl för inkompetenta till annat. Vilken summa du fick betala. Är det verkligen rim och reson över sådant. Vidrigt är ordet och vem får ta del av alla dom böter som allmänheten får betala? Vilket samhälle vi lever i!

Den lille gule lyser här idag också. :)

2007-10-20 @ 11:49:16
URL: http://ericha.bloggagratis.se
Postat av: Erika

När det gäller tvättstugan hos mig och det griseriet som förekeommer. Så skulle jag vilja ta en och annan i nacken och köra ner hela facet i skiten med orden, städa upp efter dig pucko!Undra om dom har det lika grisigt i sin bostad.

Sedan ska vi inte tala om hur långskaftade sopborstar försvinner. Tvättkorgar får fötter. T.o.m trasor att göra rent efter sig flyger av någon konstig anledning ut genom fönstret.

2007-10-20 @ 11:54:26
URL: http://ericha.bloggagratis.se
Postat av: Think Twice

Mia-Exakt rätta orden! Men hjälpen ger jag dig gärna då det ligger i mitt intresse att tråckla med diverse inställningar..Kul att du är nöjd!
Ulla-Tack..*ler* jag svarar i din blogg! /Kram
Sanna-Hehe jag skrattar själv nu oxå när jag läser om eländet:)Tyvärr var det dom vanliga ordinarie poliser vi har i stan fullfjädrade sådana:)/Kram
Anna-Nä min sak känns liten i sammanhanget, här vet folk inte heller vilken sida man kör om refugerna...sorgligt;)
Carina-Precis så som du säger, och tvättmaskin hade jag gärna också haft i lgh om det funnits bättre utrymme! /Kramkram
Caroline-Det är av misstagen man lär sig juh...vågar inte forska vidare vad du har gjort;))
/Kram
Norpan-Visst ligger det mycket i det du säger.
Du tänkte i ett perspektiv än jag där! Tack för omtanken! /Puss Puss
Anki-Antagligen hade man gått bet i en rättegång utan advokat!
Ejmis-Bättre dagar kan man ha!
Caroline cc-Så är den bittra sanningen tyvärr:)
Gunnel-Japp som en röd tråd...
Carina-Så sant...har erfarenheten nu,och det gör ont;)
Nette-Likadant om man är lite deppig, då kan det hjälpa att handla något nytt! /Kram
Pialotta-Japp nu får man jobba både dag och natt, nä man kan inte skylla detta på någon mer än sig själv, oturen var framme och idag var det min tur;( /Kram
Caroline L-Ja nu har man varit olydig igen, och kan bara säga det är riktigt sura pengar! /Kram
Erika-I vanliga fall kommer inte polisen ens om man ringer efter dom..och här står stadspolisen på bästa sändningstid och är 7-8 stycken till antalet, medan dom i andra delen av staden rånar pensionärer, man kan hålla sig för skratt;(
Tvättstugan har samma fenomen här med sopborstar och rengörings-attilltraljer...hur svårt är det att köpa eget och rensa skiten efter sig..för dom tar väl upp det i bostaden??

2007-10-23 @ 19:39:56
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Linda

haha.. exakt samma kommentar har jag gett polisen som stoppade mig med din dotter på pakethållaren en lørdagskvæll på væg hem från strand. "Har ni inget bættre før er att gøra i Landskrona en lørdagkvæll æn att stoppa två st på en cykel så skulle man kanske bli polis" Lite promille hade jag nog. Men tycker iallafall att de borde utnyttja sina resurser lite bættre.

2007-11-03 @ 22:42:22
URL: http://lindaolsson81.blogg.se
Postat av: Think Twice

Linda
Hehe....Ja man kan verkligen undra...vågar dom inte ge sig på dom riktiga busarna eller, känns liksom som ett slöseri med resurser...

2007-11-06 @ 22:37:10
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback