♥ Olustig känsla

image616

Körde till jobbet i vanlig ordning, när jag närmar mig parkeringen så möts jag av polisens avspärrningar.
Man ryggar till och tänker vidare, vad har hänt?
Jag parkerar bilen och får direktioner att ta mig in ett annat håll, då polisens tekniker håller på att leta efter spår.
Mina arbetskamrater som var på plats berätta att det skett en våldtäkt under natten, usch jag får rysningar igen när jag tänker på den stackars tjejen.

Samtidigt är jag inte speciellt förvånad, då min arbetsplats delvis ligger så ödsligt till att jag själv många ggr har tänkt att kommer det någon här kan man nog skrika sig blå, för ingen skulle höra.

När jag lämna arbetsplatsen var polisen fortfarande kvar, ja prata lite med teknikerna om vad som hänt, men dom var lite förtegna då det fortfarande var så färskt brott att  inte  ens  lokaltidningen hade fått nys, så mycket mer än så här vet jag inte än.

Fy vilket snett vidrigt samhälle man lever i, hoppas verkligen dom får tag i förövaren, varje dag läser man om våld, som kryper allt närmare  på en.

Våldet bara växer det kvittar om det är dag eller natt, eller på öppen gata det finns inga säkra tider längre på dygnet.

Här säger man att brotten minskat...jo tjena...bilinbrotten har minskat JA men våldsbrotten har ökat på statistiken istället i våran stad...Pest eller Kolera

För att inte prata om straffen som är ett skämt, ett par månader i buren så är man ute på gatorna igen, är brottet mindre som misshandel så får dom kanske samhällstjänst ...som är ett ännu större skämt!

Har sett det på närma håll, när en annan får jobba och knega i sitt anletes svett, ligger dom och solar av sitt straff.......

och då har man lagt över ansvaret på oss vanliga medborgare, som kanske i sin tur inte vågar säga till dessa personer att dom måste göra rätt för sig då vi är rädda för vissa repressalier som kan komma i samband.

Ja det märks kanske att jag är i varv, men jag tar illa vid mig av dagens händelse mm.
Det man läser i tidningar är vardagsmat och man rycker på axlarna för att man läser det dagligen.

Men på bara några veckor har jag haft blottare och våldsutövare bakom husknuten, och våldet kryper allt närmare på en.

Vart ska allt sluta?
image616


image607

Kommentaren Sparas
Postat av: Caroline

Ojdå, du får berätta mer sedan men vad gör man där ute mitt i natten? Kram

Postat av: Caroline cK

Det är ganska ovanligt när det är någon som bara hoppar på någon sådär.Så antingen kände de varandra mer eller mindre eller så har han tränat och spanat länge innan han gått till aktion. Det är ingen "vanlig"förbrytare utan en sjuk typ,som helst ska stanna inne om de får tag i honom!
Otrevliga typer är de!

Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Ja du Susanne likadant här.. var dag något stoff nära här.. Akta dig när du jobbar så som du gör.. Är så lätt det kommer in någon oväntad person som vill ha en klippning.. Det har hänt här, men jag bara varnar inte skrämma:-) Kan du inte låsa om din dörr.. du ser väl ut så du kan låsa upp för väntade kunderna?
Usch ja de där våldsbrotten.. tanken tar aldrig semester..
Ha de fintoch duuuu va rädd om dig.
Nu är menyraden för mig här rätt oxså:-)
Kramar

2007-10-11 @ 09:28:14
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Kristina

Hemskt.

2007-10-11 @ 11:15:18
URL: http://thisis.blogg.se
Postat av: Nette

Håller med dig - vart är allt på väg? Hemskt det där att uppleva avspärrningar och annat och veta vad som hänt - mycket mer hemskt för den drabbade men ändå! Man blir påmind om vad som kan hända när som helst och att det inte finns tillräckliga straff för de som gör illa. Var har du annars hittat röstningsfunktionen? Sån där skulle jag gärna ha på min sida!

2007-10-11 @ 11:21:01
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Carina

Allt detta våld är för jävligt, har ständigt en känsla av maktlöshet, vad kan man göra?
Det vet vi inte, visa vår avsky vad nu det hjälper.
Men en liten glädje är iaf den unga killen som du dragit igång en antivåld kampanj alldeles ensam, fler såna ungdomar så får vi ett bra samhälle.
En undran jar får gång på gång, vad gör att alla dessa ungdomar hamnar så snett, var finns/fanns föräldrarna, finns de överhuvudtaget?
Tja, många funderingar som du ser!
Ha det gott....i regnet, regnar säkert hos dig också, kramen Carina

2007-10-11 @ 13:49:54
URL: http://skalet2001.blogg.se
Postat av: Mia

Ja, jag undrar också vad det är som händer ute i samhället...hur kunde det bli så här? Dessutom tycker jag att det verkar eskalera..!? Det händer nåt varje dag, överallt. Idag blev en kille i en skola här i stan, misshandlad av ett gäng, för att han hade råkat stöta till en annan kille i sidan, helt sjukt!

2007-10-11 @ 18:52:47
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: sanna panna

ja jag har just blogga om våld o skit..otroligt va ja köpte aftonbladet o de stod bara om mord o våld o skit så ja vart så arg o deppad så ja va tvungen o blogga om det..kram :)

2007-10-11 @ 20:14:41
URL: http://raskan99.blogg.se
Postat av: solgudinna

Snart är den vanligaste dödsorsaken mord.
Fy, f..n. Var helg är man lika orolig för ungarna när de är ute.
Ha det.

2007-10-11 @ 20:29:30
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Gunnel

Visst är det hemskt med allt våld. Vi blir matade varje dag med många olika varianter...men sen när det plötsligt händer någon vi känner eller i vår närhet...då blir det stort. Då känner man verkligen av det otäcka i situationen.

2007-10-11 @ 21:08:56
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Helen

Ja då förstår man att bloggen är knepig o att den fortfarande är väldigt seg.
Usch så hemskt, stackars tös! Man är som solgudinna
säger livrädd när ens ungar är ute på helgerna!
Ja se dig om en extra gång om det är lite ödsligt.
Fin sida du har gjort :)
Ha de bra.

2007-10-11 @ 22:18:22
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: ejmis

Det är så tråkigt och sorgligt att läsa om alla våldshändelser... =(

2007-10-12 @ 09:20:11
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Erika

Man kan undra om det är övervägande onda människor som tar över alltmer. Hur kan ett samhälle/värld blir så ondskefullt. Om jag jämför nu och när jag var ung, så är skillnaden enorm. Ingenting blir bättre, för våldet bara fortsätter i allt större omfång. Själv går jag inte länge ut efter det blivit mörkt. Här i bostadsområdet händer det också otrevligheter. T.o.m en sommarkväll omkring 18:00, blev en man nedslagen när han kom ut från den dåvarande affären. Nedslagen endast för en Gul Blend. Straff uteblir, finns inga resurser, allt detta och lite till gör att det fortgår. Kan riktigt se hånflinet över att kunna beter sig hur som helst utan straff! Är glad att jag inte är ung av idag. För vem vill leva i ett sådant vidrigt samhälle/värld!

2007-10-12 @ 11:21:46
URL: http://ericha.bloggagratis.se
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Hej!
Kommer inom och säjer en fin helg till dig:-)
Kramar och duuuu en sså vacker bakis du har fått till:-)

2007-10-13 @ 00:07:44
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Mia

Har suttit och trixat lite med bakgrundsbild och fått fram en som var ok, tycker jag. Allt enligt dina instruktioner i din blogg. Men så lade jag in en mall som redan fanns där text och head är, för det kan jag inte ändra, skulle vilja ha en lite mer personlig grej där...

2007-10-13 @ 21:52:09
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Mia IGEN!! *L*

Jag gillade verkligen den där head'en...*L* Tror du den passar till den rutiga bakgrunden?

2007-10-13 @ 23:18:00
Postat av: Mia, så klart

Så rätt du har! För jag gillade verkligen den som du gjort... *L*

2007-10-14 @ 09:07:35
Postat av: A

Ja det är fruktansvärt allt skit som händer.....En mycket närstående till mig blev våldtagen för snart ett år sedan men ingen åkte fast för det. Det är hemska känslor en sådan händelse sätter i omlopp. Man känner sig inte riktigt säker någonstans längre. Hoppas du får en fin dag:)

2007-10-15 @ 07:15:33
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: Think Twice

Caroline-Ja det gör jag så fort jag hört något mer! /Kram
Caroline cK-Oki det är samma mönster som blottare har!
Pialotta-Detta gällde inte mitt klipperijobb utan mitt andra jobb, när det gäller frisseriet tar jag bara tidsbeställning! Tack för omtanken! /Kram
Mia-Svarar på din blogg!
Sanna-Nä det är bara för mycket av den varan nu, sorgligt men sant!
/Kram
Solgudinna-Man får verkligen inte hoppas det går så långt! /Kram
Gunnel-Det är precis som du säger, allt blir mycket större när det händer vänner o anhöriga!
Helen-Tack! Jo känner det samma när man har barnen ute på helgerna, oroliga nätter! /Kram
Ejmis-Sant! Rätt ut sagt deprimerande att läsa!
Erika-Kan bara instämma med vad du skriver allt är beklämmande och till slut tar nog folk lagen i egna händer, när inte samhället får bukt med våldet!
A-Usch fy så otäckt, nä säker är man ingenstans längre tyvärr och det sätter sina begränsningar på vilka platser man helst bör undvika!
/Kram

2007-10-15 @ 22:26:29
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback