Weekend

Då var den här helgen till ända....

Lite kyligare höstväder har det även blivit i skåne, men fortfarande är det en blå himmel och med hög frisk luft.
Visserligen älskar jag det friska vädret, men det gör inte mina luftrör, för varje höst drabbas jag utav luftrörskatarr, så jag hänger lite med huvudet här för tillfället, men försöker hålla igång så gått det går ändå, men det tryter med dom rätta krafterna.

Lite uppdateringar ifrån helgen!

image623

Fredagen

Kvällarna blir fort mörka nu, så efter mitt klipperi försöker vi komma ut direkt så man får lite behållning utav dagen.
Snabbt på med en kanna kaffe och sen upp på cykeln och trampa iväg  dom 5 minuterna som det tar ner till havet, där sätter vi oss på någon bunker och dricker lite kaffe och ser samtidigt på den härliga solnedgången, som skiftar i så olika färger ifrån gult till rosalila.

image623
Lördagen

Lite ruggigare väder och solen lyste med sin frånvaro, så det blev bara en kort promenad längst kusten....denna dag
Senare på kvällen skulle mina barn komma på middag,  önskemålet hade varit baconlindad fläskfile med potatisgratäng....och det är inte precis gjort i en handvändning;)
Därmed så vet man var man bor några timmar, lite städning och dukning på det så har den dagen också gått.
Men kvällen blev trevlig och alltid kul när the family är samlad ♥

image623
Söndagen

Var det dags för fotboll och det var Bois sista hemmamatch för i år.
Det blev en riktigt solig och härlig eftermiddag på Landskrona IP:s läktare, dock förlorade Bois men ett desto gladare Ljungskile som nu är klara för Allsvenskan.
2-1 slutade den föreställningen och grattis Ljungskile som tog er upp :P

Efter fotbollen packades varm O,boy och en bit tigerkaka ner i picknickkorgen och vi åkte ut till Vallåkradalen igen för lite naturupplevelse.
Efter förra gångens besök har jag läst på...Om Bälteberga, då vi sprang på dessa lite annorlunda hus som bara låg där mitt ute i skogen...och som gjorde mig nyfiken.

Där skogsturen slutade sist framför en stor Allé....på detta gods har ialf  Karl XI  haft sitt högkvarter under Skånska kriget 1676-1677 i  Bälteberga....(intresse klubben antecknar)

Det andra stenhuset som låg gömt bland buskar o ris...måste ha hört till denna gård, och nu vågade jag mig dit lite närmare idag för att plåta huset som annars verkar lite öde, turen utökades idag in på mindre kostigar som avlöstes med små bräckliga broar, ja man undra verkligen om dom skulle bära..ja börja med "små" musasteg och sen järnet över när det inte hördes något knak:)
Som sagt det är alltid lika spännade att komma ut på dessa outforskade marker!

image623
Bilder från helgen!

image622


image607

Kommentaren Sparas
Postat av: Caroline cc

Skönt med en "soft" helg...Härliga bilder!

Postat av: sanna panna

visst är de härligt när barnen kommer hem haha...MIN SON va hemma ihelgen.
Nu när dom inte bor hemma vill man
ha mer av dom hahahaha....o som vanligt fina bilder :)
kram..
Jo jag har ställt mej i kö....för din hjälp hihi

2007-10-22 @ 08:56:11
URL: http://raskan99.blogg.se
Postat av: Kristina

Underbara bilder:)

2007-10-22 @ 10:25:36
URL: http://thisis.blogg.se
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Du så väl som jag har varit ute där denna helgen oxså.. mina fötter tog mig till mina barndomstrakter.. kanske inte så konstigt.. du vet tankarna tar aldrig semester..
Vackra bilder vacker natur just nu så kameran är ett måste.. förstår du haft fina upplevelser i helgen.. nu vandrar jag här mellan rummen.. tankarna finns med min mamma just nu.. snart ska hjärtoperationen vara över.. vöntar på besked..
Inget är som väntans tider.
Kramar

2007-10-22 @ 10:33:35
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Carina

Man kan inte annat än såga at du tar tillvara på helgerna. Det är något som jag skulle behöva bli bättre på känner jag när jag läser andras bloggar.
Oj va gott det lär med baconlindad fläskfilé,
en sån festrätt kan jag tro.
Kramkram Carina

2007-10-22 @ 11:00:15
URL: http://skalet2001.blogg.se
Postat av: Caroline

Vi slapp vara med på bilder se jag ;) Tack så mkt för den goda middagen :)Kram

2007-10-22 @ 11:00:25
URL: http://aliceiunderlandet.webblogg.se
Postat av: solgudinna

Som taget ur en turistkatalog. Snyggt.
Kramar.

2007-10-22 @ 17:32:40
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Ulla

Blev alldeles varm i hjärtat och tagen av de fina bilderna. Vad härligt det lät med de små utflykterna. Det är livskvalitet, det. Det går i perioder i vår familj om vi ger oss iväg och picknickar. Sonen 16 år följer inte med så ofta längre. Tyvärr.

2007-10-22 @ 17:48:26
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: Blueblueeyes-fanclub Mia

Vilka fantastiska omgivningar du har bara runt husknuten, fina bilder tar du också och presenterar dom på ett underbart sätt, riktigt trevligt att få se!

2007-10-22 @ 18:59:26
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: ejmis

Vilka foton du tar!!

2007-10-22 @ 19:24:13
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Anki

Fina bilder =)
Ja det var finska karameller, det jag hade på min blogg. Som jag skickade till Falun.

2007-10-22 @ 19:43:58
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Helen

En helg som heter duga o massa vackra bilder bjuder du på :)
inte kul att du blir dålig av kylan men det är inte lätt nu när det är det vi har o vänta oss. Hoppas det blir bättre snart.
Ha en fin kväll.

2007-10-22 @ 20:00:35
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Gunnel

Ljuvliga bilder som vanligt som du gör så fint med. Har ännu inte kommit igång med det här programmet...kanske det aldrig blir av.

Luftrörskatarr...usch...det är inte kul. Det hade jag jämt som liten..men nu slipper jag det..däremot får jag rethosta.

Hoppas du snart känner dig piggare

2007-10-22 @ 20:37:51
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Think Twice

Caroline cc-Tack! Absolut "dejligt" och det gäller verkligen att passa på när det är fint väder!
Sanna Panna- Tack! Ja dom små/stora liven lämnar ett tomrum efter sig.../Kram
Kristina-Tack!
Pialotta-Tack! Ja kameran är ett måste, den hänger med vart jag än går! /Kram
Carina-Förr fanns det inte tid hos mig heller, när hästarna var med i bilden...nu känns det som man har all världens tid för utflykter. Ja rätten måste du prova baconen sätter piff på filén;) /Kramis
Caroline-Tack! Det blev inget bra kort på middagen!
Vassego för maten! /Kram
Solgudinna-Tack!
Ulla-Tackar! Ja nu känns det som man har lite mer tid över för lite utflykter mm då mina barn stora och utflugna, och det fina vädret gör ju verkligen sitt!
Mia-Tack!Hehe.. Läser med ett stort leende *glad* och får väl säga att man har turen att bo med så många smultronställe runt husknutarna!
Ejmis-Tack!
Anki-Tack! Var tvungen att fråga har svårt för att tyda så många äää på en gång:))
Helen-Tack! Oftast kommer det bara vid första kylan tack o lov och sen brukar jag klara mig!
Gunnel-Tack! Känner mig en aning bättre idag!
Oki, du får också symptom fortfarande,hostan hade jag mer som liten men tröttheten är det värsta idag!
Vad synd att du inte kommit igång i programmet, det var visserligen lite trögt i börja för mig med, då jag inte hade någon att fråga..Du har ju mig som kan guida dig nu:)

2007-10-23 @ 19:08:29
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback