♥ Från en klarblå himmel

Lite från helgen!

Med ett strålande fint höstväder, packades picknickkorgen och färden  gick till Frostavallen (Ullstorps strövområde ) en utflykt som gick i repris sånär som på årsdagen, då vi var på samma plats i fjor runt den 20 september.

Den här lilla vandringsleden ligger  alldeles bredvid en liten sjö som inte tar mycket mer än en halvtimme att ta sig runt på. Ganska lagom för min del som är lite hängig efter en veckas envis förkylning, men lite frisk luft skadar ju som sagt aldrig, och det gäller att ta tillvara på dom fina höstdagar som är kvar.

Bilder från Lördagen
 
image586
På söndagen var det kalasdax, då vi fira min lilla Mamma som fyllde 88 år lite presenter blev det och det är inte alltid så lätt att hitta på något lämpligt till den höga åldern.

Men det som är allra viktigaste för äldre människor som tillbringar en hel del av sina dagar ensamma, är ju trots allt TV lådan och nu när det analoga nätet  släcks ner den 15 Oktober, så är den som inte har en digitalbox utan TV-bild därefter.

Så blir fallet för min mamma, så därför bestämde vi oss för att köpa en digitalbox, så att hon fortsättningsvis får ha kvar det lilla sällskapet.

En kaka till kaffet är ju ett måste, när det vankas kalas så jag tog fram en gammal keramikform från 1800 frös ihjäl och gjorde mig till och bakade...."Farmors chokladkaka".

image588

Kommentaren Sparas
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Frostavallen.. det var ett tag sedan jag var där.. kanske man skulle ta en tur dit oxså..
Nästa helg är det Äppelmarknaden i Kivik på österlen så det blir ett säkert kort i alla fall..
Förstår inte varför jag ser fortfarande din menyrad rasad.. längst ner i "källaren"..
Ha de fint denna vackra "sommardag" i dina trakter o du var försiktig med saxarna..
Kramkram

Postat av: Nette

Underbart vackra bilder - du är verkligen duktig! Här släcktes analoga nätet ner den sista augusti och vi var då tvungna att skaffa digibox men det var egentligen endast positivt - tidigare har vi haft ganska dålig bild men nu är det jättebra bild! Tänk vad man kan bli imponerad av småsaker! :)
Fin kaka....har du lust att dela med dig av receptet? :)
Kram!

2007-09-24 @ 07:56:00
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Mia

Å vilka fina bilder! Ni har verkligen haft tur med vädret där nere i helgen...
Det var ju en perfekt present till din mor, det är ju så svårt annars att hitta på nåt, oftast har dom redan allt dom behöver (och lite mer) :-)

2007-09-24 @ 08:36:08
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: A

Då har du ju varit i mina hemtrakter i helgen ju:) Där är verkligen mycket vackert. Vi brukar bada i sjön på sommaren. ha en fin dag.

2007-09-24 @ 14:01:58
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: CAroline cK

Åt oxå tårta i helgen då min Ma fyllde år!
Det är lite småmysigt att sitta med familjen ...

2007-09-24 @ 14:45:04
Postat av: sara

Jättefina bilder =) alltid underbart med en höstpromenad. puss & kram

2007-09-24 @ 16:46:43
URL: http://habibi.webblogg.se
Postat av: Anki

Ja det är inte lätt o hitta presenter till nån i den åldern, de har ju liksom allt de behöver.
Digitalbox var ju en bra idé.

2007-09-24 @ 19:49:04
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: ejmis

Fina höstbilder! Vilken jättebra present ni kom på till födelsedagsfiraren!

2007-09-24 @ 19:57:52
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Gunnel

Vilken ljuvlig bild det är med den vattenfyllda ekan.
Klart din mamma måste få ha kvar sitt sällskap så det var en väldans bra present ni köpte till henne.
Du ... nu till bilderna igen.
Jag försökte lägga mina kåldolmsbilder så där uppifrån och ner...men hur stor ska jag göra den vita bakgrunden för att få plats med dom?? Jag förminskade bilderna men ändå räckte det vita inte till...

2007-09-24 @ 21:34:32
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Norpan

Jättefina bilder! Verkar som du har haft en riktigt skön helg.
Mysigt med 88-års kalas också.
Tycker att det har gått lite dåligt med våra veckoträffar ;)
Det var väl en gång i veckan vi sa!?!?
Ha det så bra!
Puss & kram

2007-09-24 @ 22:31:27
Postat av: solgudinna

Ja där är det vackert. Inte så länge sedan vi var där.
Härlig kaka, fast det ska jag inte tänka på.
Kram.

2007-09-24 @ 22:37:54
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Think Twice

Det är kul att åka runt och se sig omkring lite på nya platser, speciellt när det är så fina höstdagar som denna!
Menyraden ja, ett hopplöst fall, tror bara den ser ut så i Firefox! /Kram
Nette-Tack ler! ja ibland så finns det fördelar i teknikens under, kommer in med receptet till dig! /kram
Mia- Ja det kom lägligt det fina vädret, efter den bedrövliga sommaren! Ja man är lika glad varje gång man lyckas hitta på någon bra present!
A-Ser man på då skulle jag vinkat...ja det var faktiskt en av oss som tog ett dopp där, men det var inte jag;)
Caroline cK- Ja det sitter fint med lite tårta då och då, och alltid kul att träffa släkten!
Sara-Tack! Gillar att vara i skogen på hösten det är mys!
Anki-Ja man har ju köpt allt ifrån morgonskor, förstoringsglas, filtar mm...så detta kändes som en bra present denna gången.
ejmis-Tack! Ja det är skönt när man kommit på något som kommer till användning.
Gunnel-Ja såg den fina blå himmelen spegla sig, så det var snabbt fram med kameran och föreviga det!
Norpan-Tack! Ja det var en kalasbra helg!
Ja nu måste vi ju ta itu med det, det duger inte det här, föresten din terapi...ser du mitt senaste inlägg...kunde det inte vara lämpligt att börja med den lilla gunghästen tro;))Ha det gott, så syns vi snart!
/Puss o Kram
Solgudinna-Visst är där fint, överhuvudtaget på det hållet och ner mot Kristianstad är det så vackert!
/Kram

2007-09-25 @ 22:07:11
URL: http://bluebblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Borthy

Helt otroligt fina bilder! Allihop!
Klart farmor ska ha tv-sällskapet! Även om man inte kollar så ofta så visst skulle det kännas väldigt tomt att inte ha möjligheten om man ville!
När jag är 88 ska jag se tv så mycket jag bara orkar och inte ha några andra krav på mig och måsten, bara slappa!...Om harmonin infinner sig och man har gåvan...

2007-09-26 @ 16:48:36

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback