Helgen!

Det har varit fullt program den här helgen med!

Åh så lär det bli några helger till, för nu är det många som ska firas i vår!

Lite från lördagen....

Den här gången var det min systerdotter som fyllde 30 år!
image842
Som alltid är det fullt hus hos henne...och ett femtotal gäster var bjudna, och för inte så länge sedan köpte dom ett nytt hus, så det har blivit en bit längre att köra då flytten gick en bit upp i skåne....men lite nyfiken var jag allt på att se hur dom fått det i nya hemmet!
image842
Samtidigt jag vet att det gjorts en hel del renoveringar, vilket dom brukar göra väldigt smakfullt plus att hon har en väldigt händig man som mer än gärna springer där med hammaren i högsta hugg!
image842
Festen var trevlig och en annan var chaufför....så jag körde hem i pensionärstid:)
image842
Då jag skulle upp tidigt nästa dag och döma en dressyrtävling...det är sådant man kallar bra tajming...och det duger minsann  inte att sitta och halvsova då man dömer dressyr!
image842
Utan man måste vara helskärpt vareviga sekund, plus att det är en hel del nya program som trädit i kraft!

Söndagen....

image856


Men allt flöt på bra och jag var hemma till middag igen!
image842
Packade ner grillen och tänkte njuta lite utav resten av dagen som var kvar på mitt lilla smultronställe, solen sken och fåglarna kvittra säkert med:)
image842
På väg till stranden, såg det inte så muntert ut längre på himlavalvet....massor av moln och ingen sol så långt ögat nådde......men vred man huvudet åt ett annat väderstreck i staden så såg det bestämt ljusare ut , vi är ju som sagt lyckligt lottade som har vatten mer eller mindre runt hela vår stad!
image842
Så ett extravarv i rondellen bar det nu av åt båthamnen i stället, väl på plats träffade vi syrran och hennes man som donade med båten som nu kommit i plurret igen efter vinteridet!
image842
Efter lite taktik snack bestämde vi oss alla för att grilla ihop och därpå skulle vi ta fikan ute på sjön i deras båt!
image842
Mätta och belåtna lämnade vi land och ute på öppet vatten sken solen åter igen....vi styrde kosan mot Ven och där ankrade vi till.....och satte oss ett tag uppe på soldäck...tystnaden ute på havet är total och det enda man hör är vågornas kluckande.......
Sådant är bra för själen!
image842
När vi fikat klart...drog vi iväg vidare för att nästa gång vara utmed Danmark...där följde vi  kusten och lite girar inom deras mysiga små lyxhamnar... 

image859


image831



 

Kommentaren Sparas
Postat av: Caroline

Jasså, ni har redan vart på sjön ni ;) Kram

Postat av: Caroline cc

Härligt! Det är så skönt med våren och att man kan göra så mycket mer kul saker!o)

2008-04-22 @ 07:12:33
Postat av: ejmis

Du har haft en härlig helg ser jag =)
Ha en fin tisdag!

2008-04-22 @ 07:18:23
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Mia

Du har ju nästan haft en lika fin helg som jag... ;-))

2008-04-22 @ 11:09:28
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Gunnel

Jag blir alltid så glad när jag ser dina bilder...du får till dom så fint!

Jag skulle aldrig kunna vara domare. Ögon till sekretariatet har jag varit och det är nog så jobbigt. Då ska jag stirra på agilitydomaren hela tiden och tala om vad han gör för tecken..jag som vill titta på ekipagen :O) Jag lovar...man orkar inte så många åt gången.

Vad kul att jag hade så många rätt på "tävlingen". Det trodde jag aldrig.

2008-04-22 @ 14:34:06
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: anneli

Vilken härlig utflykt. Låter så härligt med båt och hav. En landkrabba som jag, som dessutom bor i norra Dalsland, har visserligen mycket vatten i närheten, men i form av tjärn och sjöar - är båtturer det samma som ro en eka och fiska med metspö. Det är också himla skönt för själen. Men jag önskar att jag också vore en sån' där "båtmänniska" som kan kryssa på de sju haven :)

2008-04-22 @ 21:41:00
URL: http://www.nygamlajag.blogg.se
Postat av: Helen

Det låter som om
domaren haft en kanon helg :)

2008-04-23 @ 17:52:04
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Carina

Oj så känge sen jag kikade in hos dig nu,
har legat lågt med bloggandet sista veckorna
då trädgård och väder tagit mesta tiden.
Härlig helg ni hade hoppas även denna var
lite bra!
Kram Carina

2008-04-27 @ 09:39:17
URL: http://skalet2001.blogg.se

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback