Mera filmtips!

Under påsken blev det en hel del filmer avverkade!
En jag fastnade för var Pans Labyrinth.

image833

Eftersom jag är en realist har jag oftast svårt för filmer i genren sciencefiction......där alla påhittsfigurer pluppar upp och övernaturliga orealistiska fenomen uppstår...till en viss grad kan jag iofs acceptera den sorten, men då måste jag känna att realiteten finns någonstans!

Men men....inga regler utan undantag...och man är väl inte sämre än att man kan ändra sig:)

Pans Labyrinth.....en riktig sagofilm....helt fantastiskt gjord, att man bara faller pladask för filmen!

Vackert filmad i mysig miljö....musiken är klockren och precis lika vacker!

Handlingen utspelar sig i Spanien och året är 1944 då inbördeskriget är slut några rebeller uppehåller sig fortfarande ute i bergskedjan runt fästningen där dom spanska trupperna belägrat sig!

Kapten Vidals gravida fru anländer samt hennes 11 åriga dotter!
Läget är spänt på denna fästning då denna kapten Vidal är väldigt osympatisk och tyrannisk!

Dottern Ofelia får besök utav en fe...och på så  sätt hamnar hon i en egen förtrollande värld, under tiden som dom sista rebellerna ska utrotas....

image834

Filmen är svår att definiera under en speciell kategori...men under Fantasy/Drama/Rysare skulle denna kunnna platsa!
Filmen hade Biopremiär 5 september 2007
Massor av utmärkelser har filmen fått bl.a 3 Oscars samt 64 andra priser


Gör gärna ett besök på hemsidan och bara lyssna till musiken....
Pans Labyrinth
Förtrollande vacker!

Mitt omdöme blir.....image835

image831

Kommentaren Sparas
Postat av: Anki

Gillar inte heller såna där "sagofilmer". Kanske man ändå skulle se denna film=)
Tack för tipset!

2008-03-28 @ 20:03:34
Postat av: Ulla

Jag har inte sett filmen, men jag har hört att den är obehaglig. Om så är fallet så är det ingen Ullafilm. Jag som gillar romantiska komedier med förubestämda slut. *L*

Postat av: Caroline

Kanske ännu en man måste se :) Har att göra jag :) Kram

2008-03-28 @ 20:29:14
URL: http://heybaberiba.blogg.se
Postat av: Mia

Det vore nog värt att se tydligen! Jag är urkass på att se film... *L*
Ha en fin lördag!

2008-03-29 @ 11:40:31
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Fru A

En film även jag blev lite förtjust i!

2008-03-29 @ 11:48:57
URL: http://barnavnorrland.blogspot.com
Postat av: Lissen

Har sett den här filmen och efter vad jag kom ihåg var den hyfsad. Just nu är jag sugen att gå på bio och se Flyga Drake.Fårse om jag kommer iväg.
Hoppas du hade roligt igår kväll!!!!!!
Ha en trevlig helg. Lissen

2008-03-29 @ 16:03:19
URL: http://LissenTo.Blogg.se
Postat av: Pialotta

Jag gillar inte heller sciencefictions filmer något vidare, men älskar film som är tjusigt gjorda, så den filmen är kanske något för mig.. bara det är handling och skådisarna bra.
Ha de gott o fin lördag.. körlaget på tv 4 ikväll.. lite spännande.
Kramkram

2008-03-29 @ 16:31:24
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Caroline cc

Denna såg jag i höst/vinter och tyckte den var bra! Men Spanska filmer kan vara underskattade!o)


image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback