På språng!

Japp nu var det tänkt att ta tag i kalorierna igen, det har inte blivit någon större reda med det under dom här mörka månaderna, visst många promenader har det blivit på helgerna men mer i maklig takt och förmodligen med noll förbränning:))
image810
Så  ikväll klädde jag på mig "springarkläderna" och tänkte sätt igång, en liten improviseradimage786 runda och med min pulsmätaren som hjälp!

Jag tog mig ut längst kusten och i närheten av det stället som jag råkade ut för
blottaren i somras...inte utan att det satt sitta spår, börjar känna mig lite som falconetti, kollar  framåt kollar bakåt så att kusten är fri!

Men med tanke på årstiden borde man ju inte stöta på någon blottare nu..isf borde han ju frysa häcken av sig nu!
image810
På vägen tillbaka på min runda närmar jag mig en korsning...sikten är bra och jag ser en snubbe som smyger omkring lite längre fram för att helt plötsligt försvinna bakom en stor lastbil som står parkerad, men jag fortsätter att följer förloppet på avstånd och kan inte se att snubben som gick där med en uppfälld luva dyka upp på den andra sidan av lastbilen. 
image810
Just på den här sträckan hamnar man heller inte av en slump....utan oftast dom som befinner sig här gör det för motionens skull, och rör sig då målmedvetet.
image810
Därför iakttager jag nu större försiktighet....och jag kände ångest inför situationen som vänta....ska jag vända om eller ej!

image810
Under tiden tankarna for....kom det lägligt nog en bil körande (typ en i veckan annars)
Jag viftade till för att få bilisten att stanna, i bilen satt en 40 årig man, jag frågade om han hade lust att köra lite saktare så jag kunde ta mig förbi lastbilen ifall att figuren som också liknade blottaren fortfarande stod kvar där och lurade..... 

image811

Han erbjöd mig istället att hoppa in i bilen.....
Hrmpf.... omedvetet började jag syna både han och bilen, först trodde jag han var en sotare då mössan var långt nerdragen och klädslen svart....
image810
Bilen ska vi inte tala om...rena soptippen men "pest eller kolera" så hoppa jag in i framsättet mellan kamerastativ metspö och en värmefläkt och allt annat diverse skräp!
Och jag fortsatte syna han ifrån topp till tå!
image810
Jag berätta så klart vad som hänt där tidigare, och han svarade att sådant där tänker man aldrig på som man, nä det är ju klart...kanske inte finns lika många kvinliga blottare att bli rädd för heller:)
image810
När vi kommer fram till korsningen, ser vi mycket riktigt killen som bara hade kommit några meter därifrån gå och vända sig om flera ggr man kan ju undra VARFÖR...men vi fortsatte bilfärden förbi korsningen och  500 meter till!
image810
Där blev jag lyckligt avsläppt och jag tackade så mycket för hjälpen!
image810
Sista biten gick över golfbanan med siktet mot motionsslingan, där hade jag nu tänkt dryga ut motionen som jag hade missat tidigare.
image810
Japp nu var det spåret som gällde hann väl ca 2 meter när det kommer en tjej springande och får fram ett halvkvävt  hej...jag hejar tillbaka som man sig bör...när jag sekunden efter hör mitt namn----är det du?
image810
Ja stoppar upp...där står en gammal vän till mig från hästtiden...
hade hon inte hejat hade jag aldrig känt igen henne, den här tjejen har verkligen lyckats och trollat bort hela 30 kg....och ser så klart helt annorlunda ut mot förr då hon hjälpte mig mycket i stallet semestertid! 
image810
Vi språkas vid några minuter, hon berättar att hon skolat om sig och ska arbeta med viktväktarna...verkligen lyckad satsning...då hon säkert kan hjälpa många med tanke på sitt eget resultat!
image810
Men det är lustigt att man slutar att umgås med personer man träffade dagligen förr, varför egentligen...men så blir det ialf många ggr utan någon som helst anledning!
image810
Hur som helst nu ska vi ialf träffas i nästa vecka...så for vi se om hon kan fixa till min kost och motion så där kan bli lite resultat!
image810
Ja tanken idag var iaf helhjärtad satsning...men slutade kanske halvhjärtat pga av alla intermezzo:)

"Thats life"

Imorgon är en annan dag!

image736

 

Kommentaren Sparas
Postat av: Caroline

Vad ska du ända ut där och göra? Håll dig på slingan i dagsljus :) Kram

2008-03-03 @ 05:37:56
Postat av: Carina

Usch låter otäckt!
Själv råkade jag ut för en blottare
när jag var 14-15 år och minns att
jag skämdes över det och vågade inte
ens berätta det för mamma när jag
kom hem!
Kram på dig :-)

Postat av: cattis

jösses vilket äventyr!
tänk om han i bilen hade varit skum i stället...
Inte lätt att vara tjej alla gånger.

Kul att du träffade på en gammal kompis. Här satt jag och funderade på resterna av efterrätten. Och nu har jag bestämt mig för att INTE äta upp den ;-)
Vi uteslöt förresten oxå likören då vi gjorde en barnanpassade dessert :-)

Kram
Cattis

2008-03-03 @ 11:39:21
URL: http://livetsomar.blogspot.com
Postat av: Pialotta

Du är inte redig du som vågar ge dig ut så där på egen hand. Jag skulle då aldrig utsätta mig för det där frivilligt.. vågar ju knappt ut på "Elsa" ensam genom vårt Björke här, som jag skrev om innan. Så hoppar du in i en bil oxså.. nä du får vara lite mer rädder om dig tjejen. Nu gick detta bra men man vet aldrig i dessa tider.. Blottare är i och för sig otrevliga att glo på, men är i regel helt ofarliga, det är värre med män i nerdragna luvor och dyligt.
Kul du träffade din gamla väninna, hon kan säkert ge dig tips och varför inte kuta med henne i motionsspåren:-)
*Kram o va rädd om dig, du ska vara länge:-)

2008-03-03 @ 11:43:15
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Caroline cc

Det var ju skönt att du fick skjuts!
Du får ta med lite"bodyguard"självförsvarsspray.
De säljs licensfritt på teknikmagasinet.
Eller varför inte en miniflaska m hårspray, det är heller inte roligt att få i ögenen!o)
Återigen vill jag påpeka att blottare tränar för värre saker och är potentiellt livsfarliga!!!
Se nyare forskning!

Postat av: Lissen

Ser att du fått goda råd!!!
Men fortsätt ändå att göra det du vill.
Kanske där du känner dej säkrare!
Kul att träffa kompis!
Lissen

2008-03-03 @ 13:44:30
URL: http://LissenTo.Blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Oj, vilken äventyrligt spring-runda.
Kan tänka mig du blev orolig över mannen som smög omkring och gömde sig.
Men att du vågade åka med i bilen, det skulle jag aldrig vågat...inte heller springa ensam.
Som någon annan här föreslog, kanske du skulle ta med dig något som skyddar nästa gång.
Skönt i alla fall att färden slutade så trevligt och att det ändå är fler som springer där.
Ha en fin fortsatt dag.
Kram

2008-03-03 @ 14:08:20
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Ulla

Jag är jättenöjd med resultatet. Tack för hjälpen! Igen. Kram

2008-03-03 @ 17:59:08
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: Mia

Jag minns att du skrev om det där, otäckt tyckte jag det var...åsså ger du dig ut på samma sträcka igen! Hugaligen! ;-)

2008-03-03 @ 18:05:30
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Anki

Nä usch inte ska du springa där helt ensam. Kan inte hon som du mötte börja springa med dig. Mycke roligare och framförallt säkrare att springa tillsammans=)

2008-03-03 @ 18:30:44
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Junitjej

Kul att läsa om din löparrunda, men samtidigt kändes den läskig!
På min blogg kan du läsa om fotoklubben. Jag har svarat (kommentar)i samma inlägg, där du har ställde frågan.
Var har du hittat dina fina animerade bilder?

2008-03-03 @ 19:19:02
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Fia

Vad bra att det löste sig, men visst är det fruktansvärt att vi kvinnor ska behöva vara rädda för okända män! Det är inte klokt att det fortfarande råder samma föhållande som på medeltiden.

2008-03-03 @ 19:28:14
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Gunnel

Modiga du som valde bilen. Det är väl för rackigt att vi överhuvudtaget ska behöva fundera över folk som rör sig utomhus. Vad trist det har blivit. Kul var det däremot att du träffade en gammal kompis och det hade du antagligen inte gjort om du inte hade valt bilen. Lite tur är det bra att ha ibland.

2008-03-03 @ 19:52:36
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Anki

Ja jag har själv odlat chilin. Finns ju många olika sorter, en del heta som eld och andra mildare.
Syr upp dem på sytråd och hänger de på tork i slutet av sommaren. Förvarar i glasburk.

2008-03-04 @ 19:44:07
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Ulla

Hoppas du haft en bra dag! Jag har njutit av det fina vädret. /Kram

2008-03-04 @ 20:07:55
URL: http://www.ulla67.blogg.se

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback